Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

maandag 23 juni 2008

Dag 9: Dierentuin en barbeque

Vrijdag 2 mei stond het Wildlife centre op het programma. Eigenlijk is dat een soort dierentuin met daarin dieren die in Uganda ook in het wild voorkomen. Omdat ons verblijf op de route lag werden wij opgepikt bij huis. Alleen het verschrikkelijke modderpaadje moesten we lopen, want daar kon de bus toch echt niet komen.
Voordat we verder konden waren Lazarus en z'n vrienden eerst nog bezig onze schoenen en voeten schoon te maken. Het park was wel aardig maar eigenlijk niet heel erg bijzonder vond ik.
We zagen o.a. neushoorns, een leeuw en chimpansees.

De lunch gebruikten we ook in het park en deze bestond weer uit de gebruikelijke ingrediënten. Het was niet zo moeilijk om aan mijn, tijdelijke, vegetarische principes vast te houden. Het vlees zag er voor mij al helemaal niet aantrekkelijk uit en ook de vis vond ik nu niet direct iets om te gaan nuttigen. Een wat grotere vis wordt in drie stukken gehakt, staart, middenstuk en kop en die lag je nog echt aan te staren ook.
Nadat we na de lunch nog even van de zon hadden genoten gingen we weer terug naar Kampala. Wij werden weer onderweg afgezet en waren daardoor eens op tijd thuis. Zelf Grace, die vakantie had opgenomen maar toch iedere dag wel even naar haar werk is geweest, was er nog niet. Op ons verzoek draaide de bus niet het zandpad op maar zette ons onderaan de weg af. Zo konden we dat stuk eens een keer lopen. Bij één van de kleine winkeltjes onderweg naar boven kochten we nog een paar flessen water.














Even later kwam Grace er ook aan. Ze gaf ons een kleine rondleiding rond het huis. Daar was het tot dan toe nog niet van gekomen. Het komt er op neer dat het huis gewoon nog niet af is. En door gedoe met de waterleiding- en electriciteitsmaatschappij hebben ze daar nog geen aansluiting op. Op hun manier zijn ze best wel milieubewust bezig. Ze hebben zonnecollectoren op het dak en scheidden hun afval. Van het groenafval maken ze compost dat ze in de tuin verwerken.
's Avonds hadden we eens niet de gebruikelijke maaltijd met Matoke e.d. We hebben heerlijk buiten gegeten bij een houtvuurtje. Spiesen boven de houtgril en warempel een glaasje wijn erbij. Een leuke afwisseling was dat en het was ook erg gezellig op deze manier. We hadden nu eens de tijd om rustig te eten.

Geen opmerkingen: