Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

vrijdag 13 juni 2008

Dag 5: bezoek ambassade, shoppen

De 5e dag werden we om 9 uur 's ochtends bij het Guesthouse van de universiteit verwacht. Grace begeleidde ons per taxi. We waren er 10 minuten te vroeg en gingen dus maar een wandeling over het terrein maken.Er zitten daar een heleboel Maribu's en daar heb ik een leuke foto van gemaakt.
Nadat onze reisgenoten gearriveerd waren gingen we op pad. Eerst gingen we geld wisselen, konden we eindelijk wat gaan uitgeven. Dat was nog een heel gedoe. Ik kreeg het gevoel dat het wisselkantoor niet zo heel erg blij was met onze groep van 10 personen. Hierna bezochten we het Uganda museum. Hier kan je het een en ander bekijken over de geschiedenis van het land. Best wel interessant. De lunch gebruikten we in een restaurant schuin tegenover het museum. Op loopafstand maar we moesten toch met de bus.
Na de lunch gingen we naar de ambassade. Het was daar even niet helemaal duidelijk hoe of wat en we moesten dus even wachten. Uiteindelijk konden we met 17 mensen naar binnen. We hadden een goed gesprek met de ambassadeur.



Na dit bezoek gingen we door naar een toeristenmarktje. We moesten toch wat Ugandese shillingen gaan uitgeven. Dit waren allemaal overdekte kraampjes in een half ronde cirkel aan een grasveld. Lekker overal rondgesnuffeld en alvast diverse souvenirs gekocht. Voor de jongens een t-shirt (komt altijd van pas) en voor onszelf een overhemd en een jurk. We kregen hulp van Alice en Manjeri bij het afdingen. Op een gegeven moment hielden we het voor gezien en gingen we zitten wachten op de rest van de groep. Terwijl we zaten te wachten passeerden ook de stewardessen van het vliegtuig waarmee ons groepslid nr 11 de vorige avond was aangekomen. We gingen met z'n elven eten in het Speke hotel int het centrum van de stad. Na wat heen en weer gediscusieer werd het de Indiase kant van de zaak. Dus deze avond geen Matoke. Ook konden we hier eens een keer een biertje drinken. Tot nu toe krijgen we bij ons gastgezin alleen zelfgemaakt vruchtensap. En eerlijk gezegd weet ik niet wat voor water ze daarvoor gebruiken, dus ben ik daar een beetje huiverig voor. Na de maaltijd kwam Cornelius ons weer ophalen met een taxi. De uitgeleende auto is kapot en uiteindelijk hebben we die de hele periode ook niet meer terug gezien.

Geen opmerkingen: