Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zondag 8 juni 2008

Dag 4: Nog een kerkdienst en meer zang en dans

De 4e dag was het paaszondag. Dit hield in dat we deze keer met het hele gastgezin naar de kerk gingen. Met een taxi, want de auto van de familie was uitgeleend aan een broer. We waren weer redelijk op tijd bij de kerk. Ook nu kregen we weer even een sleutel van een kamer. Makkelijk om even te kunnen plassen en de camera op te laden. Cornelius troonde Rien en Koos mee naar de rechterkant van de kerk, die was voor de mannen. De vrouwen zaten dus aan de linkerkant. Doordat de mannen Cornelius tussen zich in hadden werd de dienst voor hen een stuk begrijpelijker. Door de uitleg van onze gastheer was het hen duidelijk waarom bepaalde dingen in zo'n dienst gaan zoals ze gaan. En ook werd ze te verstaan gegeven dat ze niet met de benen over elkaar mochten gaan zitten. Ook deze dienst duurde weer een aantal uur. Maar en dat vind ik dan wel weer grappig, je kan ook rustig de kerk even verlaten. Daar wordt niet gek naar gekeken.
Na de viering gingen we voor de lunch naar het Guesthouse. Het wachten was op de bisschop. De maaltijd was weer zoals gebruikelijk. Deze keer waren er ook rood geverfde eieren. Dat heeft een speciale betekenis die ik even kwijt ben. Wel weet ik dat er ergens drie zakjes met kleurstof mee gegaan zijn (??) zodat we volgend jaar ook in De Ark rode eieren kunnen hebben. Op het grasveld bij het Guesthouse hadden zich ondertussen een heleboel kinderen verzameld. Die zaten allemaal te wachten op het uitdelen van de eieren. Wij gingen op een gegeven moment ook ballonnen uitdelen (met dank aan Cor). Dat was een leuke verrassing voor ze.
Na de lunch werden wij in de auto van Elizabeth (gastvrouw van Rien en Irene) gezet. We gingen dus blijkbaar met hen mee naar huis. Niet zo heel gek, haar man en Cornelius zijn broers. Zo hebben we ook gezien hoe zij er bij zaten. We konden even in hun ruimte ons opfrissen en wat rusten. Op een bepaald moment werden we gehaald om naar de andere kant te gaan. Daar werden we door de hele familie met gezang en dans ontvangen. Daarna was er natuurlijk weer eten.
´s Avonds gingen we naar het Ndere Centre. Daar was een cultureel programma met zang, dans en..eten. Ik vond het erg leuk, maar ja, ik ben dan ook dol op dit soort muziek en dans. We hebben ons zelf ook nog op de dansvloer gewaagd.
Na afloop gingen wij met Grace in een taxi naar huis. Cornelius was al met de kinderen naar huis gegaan. Voor hen zou het echt te laat geworden zijn. Op de parkeerplaats begroetten we Elise, die was inmiddels ook aangekomen.Koos ging nog op zoek naar zijn tasje, maar dat was in het donker niet terug te vinden. Gelukkig was het er nog wel en kreeg hij het een paar dagen later weer terug.

Geen opmerkingen: