Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zondag 22 juni 2008

Een tussendoortje: Andere avonturen (die niet doorgingen)


Het eerste avontuur in Afrika mag dan wel voorbij zijn, dat wil niet zeggen dat ik verder geen avonturen beleef. Alhoewel, dit is meer een verhaaltje over avonturen die niet doorgingen.
Het eerste: Vorig jaar bereikte mijn vader de respectabele leeftijd van 80 jaar. In het voorjaar liet hij doorschemeren dat hij toch wel min of meer een "surpriseparty" verwachtte, georganiseerd door zijn kinderen. Oké, goed dat hij dat zo subtiel bracht, kon ik gaan overleggen met mijn broer Hans. Er werd het nodige gediscussieerd en we kwamen uit op een boottocht door de Rotterdamse haven, mijn ouders zijn beiden geboren en getogen in Rotterdam. Aan boord zouden we een high tea geserveerd krijgen. Dat stuk was dus geregeld. De familie werd uitgenodigd en toen kwam het volgende item. Bij zo'n bijzondere leeftijd hoort ook een bijzonder kado. Iets materieels, ach als je 80 wordt dan heb je al zoveel. Bovendien zijn mijn ouders klein behuisd, dus veel kan er ook niet meer bij in dat flatje. Toen kreeg ik een ingeving. Vorig jaar hebben wij, ons gezin, een ballonvaart gemaakt. Dat had ook nog wat voeten in de aarde, maar in juni was het dan eindelijk zover. Toen we eenmaal in de lucht waren belde Koos naar mijn vader: "Pa, we zitten nu in die ballon". Hierop reageerde Pa met: "Dat zou ik ook wel eens willen". Dus wat is er dan mooier om de beste man zoiets kado te doen voor zijn 80e verjaardag! Mijn broer vond dit ook een goed plan. Nou is het niet zo leuk om alleen in zo'n ding te stappen. Mijn moeder zouden we er nog niet met 10 paarden in krijgen, dus mijn broer en ik wilden ons dan wel opofferen om pa te vergezellen. Ik dus op zoek naar een bedrijf dat in de omgeving van Nijverdal, de woonplaats van mijn ouders, zou opstijgen. Dat was redelijk snel gevonden, sterker nog, deze firma heeft een opstijgterrein in Nijverdal. We kregen een mooie tegoedbon voor een ballonvaart opgestuurd. De rondvaart was een groot succes. Er was veel familie en we hadden een leuke tocht door de havens. Het kado viel ook zeer in de smaak. Toen was het dus afwachten tot het moment dat de firma GHBallooning kontakt op zou nemen om een afspraak te maken. Een maand of wat geleden was het zover. Het was nog een hele klus om een datum te vinden. Of wij waren met vakantie, of mijn ouders, of Hans zat voor zijn werk in het buitenland.
Uiteindelijk kwamen we uit op 15 juni. 's Ochtends waren Koos en ik nog druk in de sporthal bezig i.v.m. de voorrondes van het Nk basketbal voor U12 teams. Er werd naar huis gebeld dat de ballon echt 's avonds de lucht in zou gaan. Bas kwam naar de sporthal gefietst om ons dat te vertellen. Hij heeft blijkbaar niet mijn goede nummer en in de drukte hoorde Koos zijn telefoon niet. Wij dus 's middags op pad. Eerst naar Odijk om Hans op te halen en daar eerst te eten. Daarna naar Nijverdal, waar Pa en Ma inmiddels ook even vanuit hun vakantieadres in Drente waren teruggekeerd. Om even voor half acht stonden wij bij het opstijgterrein. Even later kwam er een busje met aanhanger van de firma GHBallooning. De piloot kwam ons begroeten en vertelde dat hij toch nog even met de meteo kontakt ging opnemen. Er had zich namelijk het laatste uur een buienfront ontwikkelt op de lijn vanaf de randmeren richting Dalfsen, Hardenberg. En dat ligt dan toch ineens heel dicht bij Nijverdal blijkt. Na het oplaten van een proefballonnetje werd uiteindelijk besloten om deze avond niet te gaan varen. Jammer, maar we maken een nieuwe afspraak.
Op de terugweg richting Odijk hebben we overigens zeker 30 ballonnen gezien die wel de lucht in konden.
Dat was dus het eerste avontuur dat niet doorging.
Afgelopen donderdag hadden wij ons personeelsfeest. Je kon kiezen uit verschillende dingen om te gaan doen. Bungee jumpen (niet mijn stijl), beach volleybal ( houd ik absoluut niet van), en nog meer. Ik koos uiteindelijk voor de powerboot. Een snelle speedboot om de zee mee op te gaan. Dat leek me wel spannend. Er werd bij gezegd dat je goed vast zou zitten, dus dat avontuur durfde ik wel aan te gaan. Donderdag ochtend echter kregen we een mailtje dat er al bericht was gekomen dat de boot niet zou gaan varen. Er werd voor 's middags windkracht 7/8 verwacht en dat is te gevaarlijk. Ik ben toen op mijn verzoek ingedeeld bij mijn 2e keus, yoga. Iets heel anders ook wel een avontuur. Ik had voortdurend ruzie met het wandje naast me en op het kussen van de bank stond ik nu ook niet echt stabiel. Bovendien werd ik enorm afgeleid door een groep djembespelers een eindje verderop op het strand.Verder heb ik wel een gezellige middag/avond gehad. Ben benieuwd wat de feestcommissie voor volgend jaar weet te verzinnen.

Geen opmerkingen: