Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

donderdag 26 juni 2008

Dag 10: De toerist uithangen

Deze zaterdag werd een geheel toeristische dag. Eerst bezochten we de Martyr Shrines. Een stukje geschiedenis over de eerste Ugandese martelaren. Grappig detail vond ik: volgens de protestanten en de katholieken zit er verschil in het aantal terwijl ze het voor zover ik het heb begrepen over dezelfde groep hebben.

Aan het eind van het bezoek werden er nog souvenirs geshopt in het bijbehorende winkeltje.
Hierna gingen we op pad richting Jinja. Daar bevinden zich de bronnen van de Nijl. We waren er bijna toen we eerst nog een stop hadden bij een kerk. Het bleek de gemeenschap te zijn waar Elizabeth en haar echtgenoot bemoeienis mee hebben. Deze stop duurde nu eens niet zo heel erg lang. Daarna gingen we dus richting de Nijl. De bus stopte op een parkeerplaats en we liepen het laatste stukje naar de oever. Eerst maakten een aantal van ons gebruik van het toilet. Het eerste en enige toilet waarvoor we moesten betalen.
We maakten een korte tocht met een boot naar een eilandje in de rivier. Daar keken we even rond en er werden diverse foto's gemaakt.
De volgende stop was voor de lunch bij de Bujagali watervallen. Een erg mooi plekje waar we eerst heerlijk geluncht hebben. Er kwamen diverse "artiesten" langs die met hun kunstjes wat probeerden te verdienen. In één van mijn eerdere blogs heb ik daar een YouTube filmpje van geplaatst. Proscovia werd hier in haar lip gepikt door een grote vogel die haar stukje vlees probeerde te pakken. Het was heerlijk weer en we hebben genoten van het water en de omgeving. Voor we weer terug gingen hebben we onze gastgezinnen getrakteerd op een drankje.
Het werd al schemerig toen we weer teruggingen en we waren dus ook weer laat terug bij ons gastgezin.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Aagje,

Complimenten voor je mooie verhalen en afbeeldingen. Een prachtige reis!

Geniet er maar van (maar dat zit wel snor lees ik :-) )

Aagje M zei

Hoi Edwin,

Dank je wel voor je reactie. Leuk dat je ook na onze "diplomering" zo'n blog nog leest. Volgens mij ben jij vastgeroest aan je computer. Zeker nu je terug bent van je vakantie. Zelfs daar kon je het niet laten merkte ik. Dat ging bij mij wel goed. Had gewoon geen tijd en gelegenheid (en ook geen stroom!) voor computeren.

Unknown zei

Hoi Aagje,

Ik zit er wel vaak achter, vooral ten koste van tv maar ik vertoef ook bijzonder veel buitenshuis hoor, dat dan weer wel :-)

Het is maar waar je de prioriteiten legt he :-)

Fijn vervolg!