Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

dinsdag 1 juli 2008

Tussendoortje: Onverwacht bezoek

Weer een aardig geval van "toevallig" meegemaakt afgelopen weekend. Zondag heb ik mijn verhaal gepost waarin ik ook de CPA (concerned parents association)
heb genoemd. 's Avonds wordt er gebeld. Er is een meneer van deze stichting in het land voor een training. Hij heeft een paar dagen vrij en wordt 's maandags bezig gehouden door een tweetal dames van ons reisgezelschap. Of we zin hebben om 's avonds ook te komen eten. Deze meneer, Godfrey, hebben we ontmoet tijdens het diner in Lira. Zelf kon ik in ieder geval wel, moest wat Koos betreft nog even met hem overleggen omdat hij niet thuis was toen er gebeld werd. Er stond bij ons in de koelkast nog een onaangebroken bak aardappelsalade en die zou ik meenemen.
Zo gezegd zo gedaan. Maandagavond om even over zessen ( we blijven Nederlanders immers) stonden wij bij Elise, onze gastvrouw die avond, voor de deur. En ja hoor, de gasten uit Afrika ( er zou ook nog een man uit Burundi meekomen) waren er nog niet. Waarom verbaasde me dat nu toch niet? We zaten net lekker in de tuin toen ook de andere gasten arriveerden. We dronken eerst een glaasje en hadden een leuk gesprek. Het bleek dat ik die avond in Lira toch ook met Godfrey had zitten praten. Het was een aardige man die bevlogen over zijn werk voor de Association kon vertellen. Levi, uit Burundi, had dezelfde training gevolgd. Godfrey vertelde mij later dat hij Levi al eens eerder ontmoet had in Burundi op een of ander congres. Toen konden ze het ook goed samen vinden en het was voor allebei een aangename verrassing toen ze elkaar hier in Nederland weer tegenkwamen.
We hebben heel lekker gegeten en nog veel gepraat. Aan het eind van de avond namen we Godfrey en Levi nog even mee naar de Ark. Onderweg zei Godfrey nog dat hij nooit had kunnen vermoeden dat we sinds onze eerste ontmoeting, nog geen twee maanden geleden, elkaar vandaag weer zouden ontmoeten in onze gemeenschap. Dat kon ik natuurlijk niet anders dan beamen. Wie had dat nu ooit gedacht.
Er werden eerst een paar foto's gemaakt voor de kerk en daarna gingen we nog naar binnen. Levi kroop spontaan achter de piano om een stukje te spelen. We lieten beiden heren de kerk zien en voordat we weer naar buiten gingen ging Levi eerst nog even voor in gebed.
Daarna bracht Irene de heren weer naar het station op Schiphol. We hadden op deze manier een onverwacht leuke avond gehad, daar waren we het allemaal over eens.Dit is een foto van Angelina, de voorzitster van de CPA en dus de baas van Godfrey.

Geen opmerkingen: