Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zaterdag 5 juli 2008

Tussendoortje: leuk dagje uit

Gisteren een leuk (mid)dagje uit gehad. We hadden kaartjes voor de musical Les Miserables in Rotterdam.
We hadden geen zin om ons te haasten en gingen dus 's middags al op tijd op pad. Eerst even lunchen op de Grote Markt in Haarlem. Lekker in het zonnetje gezeten. Daarna met de trein richting Rotterdam. Nog wat succesvol geshopt. Allebei een afritsbroek erbij. Komt altijd van pas als je met vakantie gaat. Nog wat winkeltjes binnengelopen. We kwamen terecht bij Boekhandel Donner, dat was me een verrassing. Ik had wel eens van deze zaak gehoord maar wist niet dat deze zo groot was. Ik keek mijn ogen uit. Wat een boeken. 't Is dat we naar de schouwburg moesten en je dan een beetje onhandig zit met een tas met boeken. Anders waren er zeker een aantal over de toonbank gegaan en mee naar Hoofddorp gekomen. We hebben wel even boven op het terras een lekker sapje gedronken. Hierna op zoek naar een flappentap. Dat viel nog niet mee in zo'n druk winkelgebied. Hadden we er één gevonden was ie buiten werking. Even verderop was er gelukkig wel één. Het werd tijd om langzamerhand eens naar een eetgelegenheid uit te kijken. We kwamen terecht bij Basso en hebben daar een heerlijke pasta met zalm gegeten. Na dit eten onze wandeling voortgezet richting Het nieuwe Luxor. De zon scheen nog lekker dus dat was geen bezwaar. We waren goed op tijd en hebben aan het laatste vrije tafeltje nog een lekker kopje koffie gedronken op het terras van het restaurant. Ook maar voor in de pauze dit tafeltje gereserveerd, handig hoef je niet in de rij te gaan staan.
We hebben genoten van de voorstelling. Wat een show om te zien en wat een prachtige stemmen en mooie muziek.

(klein voorbeeldje van de musical).
Het was een lange zit. Zo lang dat we een stuk later thuis waren dan we ingeschat hadden. De metro reed net voor onze neus weg, daar moesten we dus een paar minuten op wachten. De trein richting Leiden vertrok gelukkig op tijd. Toen we echter in Leiden aankwamen reed de laatste trein die in Hoofddorp zou stoppen dus net weg. Dat hield in dat we een half uur moesten wachten op een trein naar Schiphol. Daar haalden we gelukkig net de bus, anders hadden we daar weer een uur gestaan. Nou ja, dat mocht de pret allemaal niet meer drukken, we hebben genoten van ons dagje uit.

Geen opmerkingen: