Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zaterdag 5 april 2008

De avonturen van mijn dochter

Over een paar weken ben ik bezig aan mijn eerste afrikaanse avontuur. We zitten dan in Uganda.
Begin augustus begint dan deel 2, mijn reis naar Botswana/Zuid-Afrika. Mijn dochter is dan aan het eind van haar verblijf daar. Een heleboel ervaringen rijker hopen we. De reis er naar toe was voor haar ook al een avontuur op zich.
Haar vertrekdatum was 31 maart jl. De bedoeling was dat ze met British Airways via Londen naar Johannesburg zou vliegen. Dat liep echter niet geheel volgens plan. Toen ze op zondag wilde inchecken kwam ze erachter dat haar eerste vlucht (die naar Londen) was gecanceled. Na wat heen en weer gebel met Vliegwinkel is ze op een vlucht later gezet. Nog niets aan de hand, nog voldoende overstaptijd voor de volgende vlucht. Voor de zekerheid op zondag vast even naar de balie van B.A. om het ticket om te laten zetten. Schiphol is voor ons nog geen 20 minuten met de bus.
Daarna kon ze zich gaan bezig houden met het probleem"hoe krijg ik alles wat ik mee wil nemen mee en waarin dan wel". Uiteindelijk bleek alles nog redelijk makkelijk in haar backpack te gaan en zat ze nog lang niet aan de toegestane 23 kilo.
De volgende dag kon ik dus eerst 's ochtends gaan werken voordat ik in de bus naar Schiphol stapte. Op Schiphol is het altijd even kijken waar je heen moet. Dat bleek in dit geval vertrekhal 3 te zijn. Daar aangekomen kon ze zo doorlopen naar de balie. Daar begon het wachten. De juffrouw die daar zat vroeg of Londen haar eindbestemming was. Keek dus niet helemaal goed, er stond duidelijk Johannesburg op haar ticket. Ze begon daarna onmiddellijk te bellen en van alles en nog wat in de computer te rammelen. Bijzonder klantvriendelijk vond ik dat ze het niet nodig vond om even te melden waar ze mee bezig was. Na, voor mijn gevoel 10 minuten, bleek dat Ilse overgezet was op een vlucht van Lufthansa naar Frankfurt om daar vandaan dan naar Zuid-Afrika te vliegen. Sta je toch even vreemd te kijken. Maar gezien de problemen op Heathrow met terminal 5 helemaal geen verkeerde zet. Nu had ze meer kans dat haar bagage in één keer mee kwam. Ik heb trouwens begrepen dat die problemen op Heathrow nog niet helemaal voorbij zijn. Dat belooft nog wat, wij vliegen ook met B.A. en ook over Londen. Nou ja, dat duurt nog twee weken.
Inmiddels heeft Ilse al een paar keer haar "Waar ben jij.nu" site bijgewerkt. Allemaal positieve verhalen. De reis was wel lang, maar ze is goed ontvangen en voelt zich welkom. De kindertjes op de Day-Care zijn erg schattig. Na drie dagen werk was het al weer vakantie. Volgende week gaat ze met twee medevrijwilligers, Tinca en Elsbeth, twee weken op vakantie. Daarna gaat ze een nieuwe middaggroep opstarten. Ziet er allemaal leuk uit.

Geen opmerkingen: