Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zondag 4 januari 2009

Rondje om de kerk

Het is weer eens tijd om een filmpje van onze reis op mijn blog te zetten.

Dit filmpje is van vrijdagmiddag. In de Orthodoxe kerk was het toen Goede Vrijdag. We werden dus keurig verwacht in de dienst. Na aankomst hadden we ook al een half uurtje in de kerk gezeten voor een welkomstgebed. Gelukkig konden we daarna toen ook even rusten in het bij de kerk gelegen Guest house. Er waren daar een aantal kamers voor ons open gesteld zodat we ons even konden terug trekken. Dat was best prettig na een toch wel vermoeiende reis. De kerkdienst was voor ons niet altijd goed te volgen, maar door goed op te letten wat de rest van de gemeenschap deed vielen we in ieder geval niet erg uit de toon. Zo kon het dus gebeuren dat we op een gegeven moment achter iedereen aan liepen met het altaar voorop. Al zingend en bidden werd er een rondje om de kerk gelopen om daarna weer naar binnen te gaan, allemaal gebukt onder het altaar door. Een aparte ervaring, daarna ging de dienst weer verder. Na afloop van de dienst konden we nog even naar de kamers, wachten tot we door onze gastgezinnen werden opgehaald. Onze gastheer is in dit filmpje ook prominent in beeld. In een blauw overhemd en met z'n zoontjes aan de hand.

Geen opmerkingen: