Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

maandag 19 januari 2009

Heimwee naar Afrika

Gisteravond gingen we weer eens naar de schouwburg. Een optreden van Dizu Plaaties, een Zuid-Afrikaanse muzikant met zijn ensemble Ibuyambo. Ze speelden voornamelijk muziek uit het zuidoosten van Afrika. D.w.z. Zuid-Afrika, Mozambique, Zimbabwe en ook (jawel) Uganda kwam in het stuk voor. Dizu legde ook van alles uit over de bijzonder instrumenten die bespeeld werden, zoals bijv. de Nyungwe Nyungwe.
Het was een geweldig concert waarvan ik erg heb genoten. Het was, vooral na de pauze, lastig om stil te blijven zitten. Heb nog geprobeerd de kunst af te kijken van de djembespeler van de groep, maar dat lukte niet zo. Er stond steeds iemand voor.


Op een bepaald moment realiseerde ik me dat ik een soort van heimwee kreeg. Ik wil weer naar Afrika!!! (Wies, kan ik niet mee in je koffer als je over een maandje die kant opgaat?)

3 opmerkingen:

dajen zei

Ha Aagje,
Heb je inentingen voor elkaar? Dan stop ik je gewoon in mijn rugzakje. Haal ik je er in Oeganda er wel weer uit.
Wies kan toveren...., de Afrikaanse variant op Anton kan toveren. Mocht je er niets meer van snappen...Voorleesdagen beginnen morgen.
De filmpjes deden het niet, ik probeer het nog wel een keertje weer. Ja lastig hé om te blijven zitten bij die swingende ritmes...
Groetn Wies

Aagje M zei

Ha Wies,

Als dat eens zou kunnen. ALhoewel mijn inentingen in orde zijn blijf ik dit jaar maar wat dichter in de buurt fysiek gezien dan. Ik reis in gedachten wel met je mee en kijk uit naar je verhalen over Uganda. Anton kan toveren heb ik zelf in handen gehad toen ik het moest inwerken voor één van onze afdelingen. En met de Voorleesdagen ben ik ook bekend. Zal binnenkort wel weer in opdracht een aantal facturen moeten doorbereken voor programma's. Bijvoorbeeld aan collega Astrid in Hengelo

Aagje M zei

WIlde nog zeggen "groetn terug" Je Twents doet me af en toe plezier. Ben opgegroeid op de grens van Twente en Salland.

Aagje M