Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zondag 2 maart 2008

Het tweede avontuur in zicht


Het wordt tijd om weer eens iets te schrijven over mijn Afrikaanse avonturen. Het tweede avontuur begint namelijk ook al aardig vorm te krijgen. Ik heb onlangs via Fox reizen een zogenaamd starterspakket geboekt naar Johannesburg, Zuid-Afrika.
Ook voor deze trip is een aanleiding natuurlijk. Die begint bij onze dochter. Zij heeft alle langere tijd in haar hoofd om enige tijd in het buitenland vrijwilligerswerk te gaan doen. Na lang wikken en wegen, zo is onze Ilse nu eenmaal, heeft ze besloten om via Livingstone naar Botswana te gaan. Toen ik van die plannen hoorde riep ik spontaan dat dit een mooie gelegenheid zou zijn om van de enorme hoeveelheid vrije uren die ik nog te goed had af te komen. Daar is na mijn spontane uitroep natuurlijk eerst nog eens goed naar gekeken. Je kan wel dagen zat hebben, maar de portemonnee is nu eenmaal niet van elastiek. Toch hebben we besloten dat dit tripje er ook nog wel af kon dit jaar. Na overleg met Ilse kwamen we erop uit dat het eind van haar verblijf in Botswana een goed tijdstip zou zijn om bezoek te ontvangen. Vandaar dat ik op 31 juli a.s. in Dusseldorf op het vliegtuig stap om vervolgens via een overstap in Dubai (zo kom je nog eens ergens) naar Johannesburg te vliegen. Daarna moet ik nog met een bus naar Gabarone, de hoofdstad van Botswana om daarna nog door te reizen naar het project waar Ilse dan is.
Het is de bedoeling dat ik daar een paar dagen blijf en wat we daarna gaan doen? Nog geen flauw idee. Misschien is er wel gelegenheid om wat te spotten of anders misschien een












Ik hou jullie op de hoogte!

2 opmerkingen:

westhernl zei

Ken je de boeken van Alexander MacCall Smith? Hij heeft een hele serie geschreven over Mma Ramotswe, de eerste vrouwelijke detective van Botswana. Het schijnt dat de boeken je een goed idee geven van de sfeer in het land.

Aagje M zei

He informatiegebruiker,

Bedankt voor de tip. Ik ken deze boeken niet maar ik ga er naar op zoek. Misschien moet ik dan nog wel naar een echte bibliotheek ook, want ik vraag me af of we dit zelf in huis hebben.