Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

woensdag 3 juni 2009

Gelezen over Afrika of toeval bestaat niet??

Het was natuurlijk vorige week, met extra vrije dagen en mooi weer, een mooie gelegenheid om met een boek lekker in de tuin te gaan zitten lezen. Met dank aan collega Anita heb ik voldoende keus om nog eens iets over Afrika te lezen. Mijn keus viel op "Op de fiets door Afrika" geschreven door Pamela Watson. Deze Australische werkte in Londen toen ze vond dat er ook iets anders moest zijn dan alleen maar hard werken. Ze besloot om iets anders te gaan doen, op de fiets dwars door Afrika gaan trekken. Tien jaar daarvoor had ze al eens een reis door Afrika gemaakt. Ik heb het boek vrij snel uitgelezen, me zelf toch steeds afvragen wat iemand bezield om op deze manier bijna twee jaar door Afrika te trekken. Toen ik het boek eenmaal uit had keek ik eens op internet om wat meer informatie te zoeken over deze schrijfster. Dat lukte niet echt. Maar waar ik wel op kwam was een site van een schrijfster met dezelfde voornaam, wonend in het dorp waar ik geboren ben en ook nog eens geboren in hetzelfde jaar als ik. Is dat toeval? Ik kon het niet laten om een reactie te plaatsen op haar site. De volgende dag had ik al een reactie terug. Erg leuk vond ik. Maar het toeval hield nog niet op. Ze vroeg me of ik soms de 23dingen cursus van de bibliotheken had gevolgd. Zelf had ze die vorig jaar ook gedaan omdat ze tot voor kort werkte in de bibliotheek van Nijverdal! Mijn dag kon niet meer stuk toen ik dat las. Inmiddels heeft ze mij twee van haar boeken opgestuurd. Een over Afrikaen een over Azie
Het lijstje van "Wat ik nog wil lezen" wordt op deze manier alleen maar groter.
Ik ben erg benieuwd naar deze verhalen. Ik heb er op het werk ook nog één gevonden die nog in de kast stond. Alleen heb ik die gisteren laten liggen. Geen ramp want naast deze twee titels heb ik nog wel meer om te lezen.

Geen opmerkingen: