Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

zaterdag 16 mei 2009

Meerjazz

Gisteravond begon het 3e lustrum van het jaarlijkse Meerjazzfestival in de Haarlemmermeer. Nu ben ik niet een uitgesproken fan van jazz maar bepaalde muziek kan ik echt wel waarderen. In twee plaatselijke kranten stond het programma (en ook op internet natuurlijk) en één daarvan had ik bewaard. Dacht ik, want toen ik gisteravond wilde kijken hoe laat het begon kon ik 'm natuurlijk niet vinden. Gelukkig hadden we de andere ook nog liggen. Zo gebeurde het dat we (man en dochterlief waren ook mee) in een overvolle Burgerzaal van het gemeentehuis hebben geluisterd naar de openingsact van het festival. Mijn grote favoriten het Rosenberg trio!!. Geweldig was dat, ik val in herhaling maar ik vind het heerlijke muziek. De heren speelden iets langer dan gepland en het was een beetje haastig de zaal verlaten. De gasten voor het besloten optreden dat erna kwam stroomden ook al langzamerhand binnen. Hierna hebben we nog even in één van de tenten op het Raadhuisplein geluisterd naar De Ramblers. Heel anders maar ook erg prettig om naar te luisteren. Ondertussen nog met een aantal bekenden gesproken. Kortom een gezellige avond gehad. Het festival duurt nog het hele weekend. Straks ga ik nog even die kant op. Vandaag spelen er diverse big bands in een concours. Morgen is er nog een oecumenische kerkdienst met het koor The Gye Nyame Choral Singers. Vorig jaar waren ze er ook en het werd toen een erg swingende dienst.

Geen opmerkingen: