Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

dinsdag 25 november 2008

Verbondenheid


Hoera, het is gelukt! Na veel gedoe en uitproberen is het me dan eindelijk gelukt een filmclipje van onszelf op mijn blog te krijgen. Geen idee of met dat nog een keer lukt.
Dit filmpje is opgenomen tijdens ons bezoek aan het noorden van Uganda. Op 6 mei bezochten we o.a. een groep van de Mother's Union in een vluchtelingenkamp bij Gulu.
Net als op andere door ons bezochte plekken kregen we hier weer een aantal zeer aangrijpende verhalen te horen. Ik kan je verzekeren dat het moeilijk kan zijn om hier met droge ogen naar te luisteren. Na de verhalen trad er een groep van de Mother's op met zang en dans. Al snel ging één van onze Ugandese gastvrouwen die meegereisd was naar het noorden meedoen. Ook hier gold "als er één schaap over de dam is..." en zoals je kunt zien in het filmpje deden wij als Nederlandse meiden ook allemaal mee. Dat was erg leuk om te doen en werd volgens mij ook wel gewaardeerd door de mensen. Zelf hadden we er in ieder geval veel lol om, het gaf voor mij een gevoel van verbondenheid met deze mensen en is één van de top momenten van deze reis geweest.

6 opmerkingen:

dajen zei

het filmpje doet het nu niet. Ik probeer het nog wel een keertje weer want ik ben heel benieuwd!
Groetn Wies

Aagje M zei

Jamer dat het filmpje het niet doet.'t Is echt erg leuk al zeg ik het dan zelf.
Voorlopig blijft het bij eentje want een tweede keer kreeg ik het trucje nog niet voor elkaar.
Aagje M

dajen zei

ik heb het nu wel kunnen zien, dus het doet het (weer?).
Leuk en vrolijk boel daar, krijg zo zijn om mee te doen. Maar wie weet tstraks in februari.
Groetn Wies

Aagje M zei

Wies,

Leuk dat je nu het filmpje kon zien. Ik heb inmiddels ook door hoe het ook al weer ging. Er staat dus weer een filmpje op en er zullen er nog wel meer volgen. Niet vandaag want vanavond heb ik een extra Djembe les. Er wordt dan ook een dvd opgenomen. Spannend hoor

muizenoor zei

We hebben met z'n allen mee gedanst! Leuk ook dat je op djembe-les zit.
Groet, Anna

Aagje M zei

He Anna,

Djembe is echt hartstikke leuk om te doen. Afgelopen vrijdag hebben we zelfs een dvd opgenomen!! Echt leuk om met 24 mensen lekker te trommelen. Het schijnt dat onze leraar Badi ook binnenkort een eigen website krijgt waar stukjes dvd opkomen en ook wat foto's die gemaakt zijn. Zo worden we nog bekend.

Aagje M