Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

woensdag 19 november 2008

African Spirit

Afgelopen maandag bracht ik, samen met onze dochter Ilse, een bezoek aan het theater in Haarlem. Daar was een optreden van het Soweto gospel choir. Een koor dat bestaat uit 26 personen, allemaal met een prachtige stem, ook diegenen die een instrument bespeelden. Er werd ook veel op de djembe gespeeld, zodat ik dat niet hoefde te missen al speelde ik zelf dan niet die avond. Het concert begon met de opkomst van het koor van achteruit de zaal. De tekst die ze daarbij zongen herkende ik warempel ( nou ja, de eerste woorden dan); Go siame. Dat betekent zoiets als : Het ga je goed, ga met God. Het liedje waar de clip mee begint kende Ilse ook. En wat werkelijk ontroerend mooi was, is hun uitvoering van Amazing Grace.
Natuurlijk kon ik het niet laten om na afloop een dvd van de uitvoering aan te schaffen, zodat ik nog eens na kan genieten van deze schitterende avond.

2 opmerkingen:

dajen zei

je krijgt spontaan zin om mee te doen. En grappig... ikspeel ook djembe. jij dus ook lees ik in je blog.
Ben je al wel eens naar een voorstelling geweest van African mama's. Ook super. Wat een spirit zat er in die groep!
Groetn Wies

Aagje M zei

HOi Wies,

ja zeker, daar ben ik wel eens geweest. Echt geweldig he. Dit jaar hebben we toevallig meer Afrika in ons theaterabonnement. Nog een slagwerkgroep ook binnenkort. In januari gaan we met een heel stel van djembe naar Aly n'Diae Rose.

groeten terug,

Aagje M