Over mij

Mijn foto
Acht jaar geleden deze blog gestart toen we met 23dingen bezig waren. Nu doe ik een poging mijn blog weer nieuw leven in te blazen.

vrijdag 6 augustus 2010

toeval bestaat niet deel...

Zoals de naam van mijn blog doet vermoeden ben ik gek op reizen. Helaas ben je niet altijd in de gelegenheid om zelf op pad te gaan. De financiƫn zijn niet toereikend of de vrije dagen bijna op, je kent het wel. Daarom kijk ik graag naar reisprogramma's en vind ik het leuk om fotoalbums van anderen te bekijken en hun verhalen te horen. Deze week kwam dat weer eens leuk bij elkaar.
Woensdag hadden wij een gast die het fotoboek van haar vakantie naar Dominica had meegenomen. Prachtige foto's en door het verhaal dat ze erbij vertelde kreeg je toch ook een beetje een vakantiegevoel. Bovendien, is mijn ervaring, geven foto's een mooi hulpmiddel voor een gesprek als je iemand (nog) niet of niet zo goed meer kent. Werkt altijd!
De volgende dag keken we weer naar het reisprogramma dat in de zomerperiode door BNN wordt uitgezonden, Weg met 3. Daarin laten ze allerlei fragmenten uit eerder uitgezonden reisprogramma's zien. Deze keer ging het over de Carribean. En ja hoor, daar kwam ook Dominica voorbij! Levende beelden die we herkenden van een aantal foto's.
Aardig detail; dit stuk werd gepresenteerd door Arie Boomsma waarvan onze gast had gezegd dat ze dat een leuk iemand vond.
Hoezo toeval?

Geen opmerkingen: